Et besøk hos fysioterapauten

Treningsterapi Kontakt

Et besøk hos fysioterapauten

Ved et første besøk hos Fysioterapauten vil det bli gjort en grundig anamnese hvor du samtaler med oss om hva du søker hjelp for og din generelle helsetilstand. Det vil her legges vekt på hvor smertene sitter, hvor lenge du har hatt dem og hvilken type smerte det handler om. Vi vil også snakke om dine arbeidsforhold, treningsnivå og evt sykdommer. Dette for at vi skal få et best mulig bilde av hva som er viktig i undersøkelsen.

Deretter gjennomføres en undersøkelse av det aktuelle området for å kartlegge de underliggende årsakene til dine smerter, og stille rett diagnose. Kartlegging av kroppsholdning, nevrologiske tester, spesifikke tester på muskler og ledd samt funksjonelle tester utføres. For å få en god forståelse av hvorfor smertene oppstår og kunne gi best mulig hjelp er det viktig å ta hele kroppens funksjonsevne med i betraktningen. På den måten kan man se sammenhengene mellom de ulike delene av kroppen og hvordan kroppen jobber som en enhet. Ved å forstå sammenhengene kan man utføre de rette tiltakene for å korrigere manglende funksjonalitet og dempe smertene.

Behandlingsmetoder

Behandlingsmetoder fysioterapeuten kan bruke er blant annet massasje, triggerpunktbehandling, tøyninger, IMS/dry needling, taping, øvelse og treningsterapi.

Hva kan vi hjelpe med

En fysioterapeut kan hjelpe med idrettsskader, belastningslidelser, rehabilitering etter operasjoner, hodepine, kjevesmerter, nakke og ryggsmerter, smerter i skulder, albue og hånd, smerter i hofte, kne og ankel, senebetennelser, muskelsmerter, og personlig trening.

Pakkeløsning

Øvelse og treningsterapi selges også som en pakkeløsning hvor treningsprogram skreddersys til deg basert på undersøkelsen og dine mål. Øvelsene endres etter hvert som smertene reduseres og kroppens funksjon endrer seg. Øvelse og treningsterapi kan brukes som hjelp mot langvarige muskel og skjelett plager, opptrening/rehabilitering etter skader og operasjoner, skadeforebygging, personlig trening for smertefrie personer, og idrettsutøvere som ønsker å forbedre prestasjon.

For mer informasjon om treningsterapi pakker.

Les mer her >>